Måndag

Idag var veterinären och kollade på Kaprys! Han verkar inte ha ont i ryggen längre så nu ska jag sätta igång honom! Får nog bli longering och promenader i början. Vill inte sätta mig på ett krutpaket ;)

Han kollade även på Kaprys tänder, han hade ett par hakar längst bak men annars så hade han jättefina tänder! :) Veterinären gav Kaprys lugnande innan han skulle kolla på tänderna, det går ju inte annars! Så lilla Kaprys blev helt groggy! Hans huvud sjönk längre o längre mot golvet och öronen stod rakt ut. Han var så söt när han var drogad, haha, stackarn! ♥

När veterinären var klar så passade jag på att göra saker Kaprys inte gillar! Kaprys var ju helt groggy ca 40 min efter veterinären var klar så då passade jag på ;) Taskigt! Haha.
Borstade igenom luggen ordentligt och flätade den, sedan borstade jag manen och svansen noga. Klippte även av ett par cm på svansen, den såg så risig ut längst ner! Klippte även hovskägget på grabben, han började ju se ut som ett kallblod ;) Haha.
Sen när Kaprys vaknade till så fick han mat och sedan släppte jag ut honom i hagen igen!









"Just when these four walls try to cave in
and the ground underneath starts shaking
it's the hope in your eyes that I cling to
and I hope to god it never leaves you"



Allmänt | |
Upp